مخابرات

نوشته های یک دانشجوی مخابرات

مخابرات

نوشته های یک دانشجوی مخابرات

پیوندهای علمی
تبلیغات
  • طرح حفظ موضوعی قرآن کریم



  • با ایمیل
    nazarian67@gmail.com
    در تماس باشید
تبلیغات
  • طرح حفظ موضوعی قرآن کریم



  • با ایمیل
    nazarian67@gmail.com
    در تماس باشید

نرم افزارهای گرایش مخابرات میدان

علی نظریان | شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۱ ق.ظ

لیست نرم افزارهای پرکاربرد که مهندسین مخابرات مخصوصا گرایش میدان باید بلد باشند در زیر آمده است. یادگیری این نرم افزار ها در جذب آن ها در شرکت ها تاثیر گذار خواهد بود و باعث بهتر شدن رزومه آن ها خواهد شد.

نظرات  (۴)

بسیار جالب بود ممنون
پاسخ:
از ارسال نظر شما کمال تشکر را دارم.
منتظر مطالب بهتری از این وبلاگ باشید.
  • رضا محمودی
  • سلام
    تفاوت CST و HFSS به همین سادگی هم نیس که فقط از نظر تحلیل حوزه زمان و فرکانس متفاوت باشن، بلکه روش حل مسئله در هر دو کاملا متفاوت است. اساس کار CST مبتنی بر روش FDTD است که نسخه های جدید از روش FEM هم استفاده می کنند ولی HFSS فقط روش FEM . در ضمن CST قابلیت تحلیل های دمایی و مولتی فیزیکی رو هم داره که نرم افزار کاملتر و در عوض سنگینتری هست. برای مطالعه بیشتر مراجعه کنین به کتاب ها با موضوع "روش های عددی در الکترومغناطیس"
    سلام بر دوستان عزیز
    در اینجا یک نرم‎افزار مخابراتی ویژه راه‎اندازی رادیو نرم افزاری و رادیو شناختگر به نام گنورادیو را خدمت شما معرفی می‎کنم. گنورادیو یک نرم افزار رایگان و متن باز است که بلوک های پردازش سیگنال را به منظور پیاده سازی رادیوهای نرم افزاری فراهم می کند. از گنورادیو می توان به همراه سخت افزارهای رادیویی ارزان قیمت مانند USRP برای ساختن رادیو نرم افزاری استفاده کرد. همچنین می توان از آن بدون سخت افزار برای شبیه سازی سیستم های مخابراتی استفاده کرد. از گنورادیو در محیط های آماتوری، تحقیقاتی و تجاری برای تحقیقات در زمینه مخابرات بیسیم و همچنین سیستم های رادیویی واقعی استفاده می شود.

    متاسفانه مطالب فارسی درباره گنورادیو بسیار محدود می‎باشند و کار برای هموطنان علاقمند به گنورادیو تا حدی سخت و طولانی است. به همین دلیل ما اقدام به راه اندازی سایت فارسی گنورادیو و همچنین وبلاگ فارسی گنورادیو نمودیم.مطالب این وبلاگ درباره گنورادیو، USRP و رادیو نرم‎افزاری بوده و هدف اصلی آن آموزش و ترویج نرم‎افزارهای متن‎باز بین محققین و دانشجویان رشته‎های فنی و به ویژه مهندسین مخابرات می‎باشد. با بازدید از این سایت و ارائه نظرات ارزشمند خود، علاوه بر استفاده از مطالب سایت، مارا در ادامه این راه تشویق کنید.
    سلام

    من دارای مدرک مهندسی مخابرات از دانشگاه ادیبان گرمسار با معدل کل 16/38 هستم
    قصد ادامه ی تحصیل در خارج از کشور رو دارم
    در حال حاضر منتظر جواب ارشد هستم که در رشته ی برق شرکت کردم

    میخوام از وقت تابستان و بهارم استفاده کنم و چند نرم افزار یاد بگیرم
    من کلاسای فنی مهندسی plc ثبت نام کردم که از اردیبهشت شروع میشود،

    میخواستم ببینم دیگه چه نرم افزارایی رو یاد بگیرم
    و در کجا میتونم بصورت رایگان یاد بگیرم

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    تشکر از سایت خوبتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی